Drugog dana ovogodišnje Glazbene tribine Hrvatskog društva skladatelja na večernjem koncertu nastupio je kvartet koji je dio Ansambla Else, nazvanog tako prema njemačkoj židovskoj pjesnikinji i slikarici Else Lasker – Schüler. Ovaj ansambl tako čine eminentni njemački i izraelski glazbenici, okupljeni oko ideje zajedničkog muziciranja i promocije zaboravljene glazbe njemačkih i židovskih skladatelja. Za ovu priliku okupili su se u sastavu: Petra Schwieger (violina), Valentin Scharff (violončelo), Schelly Ezra (klarinet) i Naaman Wagner (klavir).
Ansambl je suvereno izveo skladbu, najavivši tako izvrstan i kvalitetan ostatak koncerta
Koncert je otvoren naručenom praizvedbom Kvarteta za klavir, klarinet i gudače izraelskog skladatelja Yohanana Chendlera. Djelo se sastoji od četiriju stavaka koji se sviraju u cjelini i donose skladateljevo istraživanje akustičnih efekata koji proizlaze iz jednog tona. Zanimljivo nadopunjavanje boja u visokom registru, pri čemu se različiti instrumenti sastaju u istoj boji i na istom tonu, ansambl je suvereno izveo, najavivši tako izvrstan i kvalitetan ostatak koncerta.
Slijedila je skladba Rückblick – in Erinnerung an die Reichspogromnacht 9. November 1938 njemačko-američke židovske skladateljice Ursule Mamlok, jedine njezine skladbe posvećene holokaustu. Ova višestavačna skladba, unatoč vrlo sugestivnom naslovu nije ispunjena patetikom, a četiri stavka s pravilnim izmjenama brzih i polaganih bili su uravnotežena kombinacija tuge i nade.
Robinson, Friday and the Cannibals Ivana Končića, skladana za klarinet i violončelo, ponudila je vedriju tematiku koju je pratila i glazba. Sadržaj skladbe doslovno prati njezin naslov: prvi dio skladbe opisuje prve pokušaje komunikacije Robinsona Crusoea s Petkom, dok drugi dio (fuga) opisuje njihov bijeg od kanibala.
Nakon ove skladbe slijedio je melankolični Lied per violino Francesca Filideia, u izvedbi Petre Schwieger i potom nešto pokretnija des/continuo za klarinet solo Camila Bornsteina, koju je izvela Schelly Ezra.
Vedri ton u stavcima povremeno poprima gotovo groteskne oblike
Vedrih i prozračnih pet minijatura Ivana Josipa Skendera naslova Cinq Croquis (Pet krokija) za klarinet, violončelo i klavir odišu živahnom i razigranom atmosferom, a svaki je stavak bogat ritmičkim kontrastima i dinamičnim izmjenama instrumentalnih boja. Vedri ton u stavcima povremeno poprima gotovo groteskne oblike, stvarajući dojam humoristične karikature koja osvježava i zabavlja slušatelja, a ansambl ih je izveo kao da su napisane za njih.
Kenopsia evocira melankoličnu, gotovo sablasnu atmosferu kroz statične blokove zvuka koje tvori ansambl
Kenopsia osječke skladateljice Dorotee Pavlinić za violinu, klarinet, violončelo i klavir odabrana je za praizvedbu putem otvorenog poziva za mlade skladatelje GTO 2024, bila je oštar kontrast prethodnoj skladbi s programa. Kenopsia evocira melankoličnu, gotovo sablasnu atmosferu kroz statične blokove zvuka koje tvori ansambl, ostavljajući dojam praznine i nepomičnosti. Povrh ovih zvučnih masa povremeno izranja solistički instrument čiji su fragmentirani, melodički ogoljeni motivi kao tihi odjek prolazne emocije unutar beznađa.
Adams Variations Guillaumea Connessona, za klarinet, violinu, violončelo i klavir u minimalističkom stilu gradi intenzitet kroz brze i ponavljajuće ritmičke obrasce, koji se postupno nadograđuju i ritmički složeno prepliću, tvoreći gustu i napetu teksturu. Skladba je zamišljena kao hommage Johnu Adamsu prilikom njegova posjeta Francuskoj pa tako koristi elemente Adamsovog prepoznatljivog stilskog rukopisa, stvarajući neprekidni ritmički impuls te eksplozivnu energiju i bila je izvrstan izbor za završetak ovog izvrsnog koncerta.
Tekst preuzet s portala Glazba hr.